Vi fortsetter å profilere sponsorene våre. I dag har Vipers.no tatt en prat med Paal Hennig-Olsen hos nettopp Hennig-Olsen.

Kan du si litt om bedriften deres, og din rolle?

I Hennig-Olsen har vi 250 årsverk og omsetter for ca 930 millioner i året. Vi produserer og selger ca 30 millioner liter is, og har en markedsandel på 47% i Norge.

Vi ble etablert i 1924, og bedriften har vært 100% familieeid siden da.

Hvordan har koronasituasjonen påvirket dere?

Da korona brøt ut for alvor hadde vi 19 personer på kurs i Italia. Noen av disse fikk smitten, men de gikk rett i karantene og kom aldri på jobb. Utover det har vi hatt full produksjon siden 1. Mars, og det er vi veldig fornøyd med med tanke på hvor mange ansatte vi er. 

Vi har også sett en dreining i markedet. Ettersom kiosker, kafeer og hoteller har hatt reduserte åpningstider har vi sett en økning i salget i dagligvarebutikker. Men nå ser vi at markedet er på vei tilbake mot normalen.

Hva er grunnen til at dere velger å støtte Vipers?

Jeg synes det er veldig moro at det er et lag i Kristiansand som vinner noe. Det betyr mye for oss å være med å utvikle noe spennende i regionen. Vi har alltid vært med på å støtte idrettslag og -klubber i regionen, så det er helt naturlig for oss å hjelpe Vipers også.

Jeg husker at Terje Marcussen ringte meg og sa “vil du ikke være med på laget til noen som vinner noe?”. Det ville jeg selvfølgelig være med på. Og det har vært utrolig moro å få lov til å hjelpe Vipers til å nå den europeiske eliten.

Hva betyr Vipers for dere?

Vi har jo vår egen spiller på Vipers i Linn Jørum Sulland. Det syns vi er moro. I tillegg har vi har vi hatt hele laget på besøk her, sammen med ledere og trenere. 

I tillegg til det prøver vi å engasjere de ansatte hos oss til å gå på kamp. Vi syns det er moro å skape stemning, og spesielt på de kampene vi er kampsponsor for. Det er mange tidligere håndballspillere ansatt hos oss, og de synes naturligvis det er stas at vi er med og støtter Vipers.