Kjell Ingebrethsen er selger hos Sørlandsreklame, og han tok seg tid til en liten prat med Vipers.no. Han forteller om bedriften, hvordan koronasituasjonen har påvirket bedriften, og hvilket utbytte Sørlandsreklame har av å være en Vipers-partner.

Hvem er Sørlandsreklame? (Antall ansatte, når bedriften startet opp, og generell info om hva dere gjør osv)

Sørlandsreklame er en bedrift som ble startet i Mandalsområdet i 1993. Nils Petter Pedersen sto hjemme på Vigeland og trykket t-skjorter, men han vokste fort ut av huset. I 1994 flyttet han produksjon og lokaler til Mandal, og etter det har veksten vært formidabel.

I 2005 flyttet Sørlandsreklame inn i nye lokaler som var spesialtilpasset våre behov, og staben hadde økt til 7 personer. Fra 2005 og frem til nå har veksten bare fortsatt, og vi har blitt en nasjonal bedrift med kunder over hele landet.

I 2014 fusjonerte Sørlandsreklame med Bli Sett AS, et profilfirma i Kristiansand, og siden da har bedriften operert ut fra to kontorer, ett i Mandal og ett i Kristiansand.

Per dags dato er vi 14 ansatte fordelt på de to kontorene.

Nå som koronalockdownen er over, hvordan ser fremtidsutsiktene deres ut?

Korona traff oss som alle andre. Vi var i full lockdown fra mars til april, der hele arbeidsstokken, unntatt et par nøkkelpersoner, var 100% permittert. Fra 1. mai har vi gradvis kommet tilbake på jobb alle sammen, og fra 1. juni var vi fulltallig på 100% igjen.

Vi hadde selvfølgelig litt tapt inntekt under lockdownen, men i juni har vi solgt over budsjett, og fremtiden ser lys ut igjen. Vi har ingenting å klage på når alt kommer til alt.

Hvorfor velger dere å støtte Vipers, og hva slags utbytte har dere av B2B-nettverket som er bygd opp rundt klubben?

Vi har vært i flere nettverk før uten at vi har følt noe særlig utbytte av det, men det har endret seg etter at Vipers kom på banen.

I de første årene vi var med traff vi mye hyggelig folk både i klubben og i nettverket. Jeg har ikke vært borti en klubb der nettverket fungerer så bra som det gjør i Vipers, og det gjorde at vi valgte å øke beløpet vi går inn med.

Vi har en utrolig god relasjon med mange i nettverket, og vi anslår av i har solgt våre tjenester til 50-60% av de som er involvert i B2B-nettverket. Det er vi veldig fornøyde med. Det er en gjensidig tillit som gjør at vi bruker de andre bedriftene for det vi trenger, også kommer de til oss dersom de trenger våre tjenester.

Sponsorturene Vipers arrangerer er helt uvurderlige for oss. Da knytter man mange sterke relasjoner, som man ikke får muligheten til å knytte før, under, og etter en kamp i Aquarama. Det er mye enklere for oss å introdusere oss selv til andre i en sosial setting, og veien derfra til at man planlegger besøk og samarbeid er kort.

Vi støtter Vipers, men med tanke på hvor mye vi får tilbake ser jeg ikke på det som en ren støtte. Det er en investering som gir oss tilgang på en hel masse kunder, og sånn tror jeg de fleste andre i nettverket ser det også.

Men det er viktig å presisere at det ikke kommer av seg selv. Det holder ikke å betale inn en pengesum også ikke delta i det som blir stelt i stand. Da kan man heller sette pengene i banken.

Grunnen til at Vipers’ B2B-nettverk er så stort og suksessfullt er i stor grad Christer Paulsen og Terje Marcussens fortjeneste. Jobben de legger ned for å lage gode, solide opplegg er uvurderlig. I tillegg er de utrolig flinke til å sørge for at alle føler seg velkommen og satt pris på.