I dag er vi stolte av å presentere HydroSport Superfuel, et varemerke fra Monster Energy, som vår nye partner. Vipers.no fikk en prat med Jeanett Halvorsen, Team Leder Marketing i Monster Energy Norge, om det nye samarbeidet.

Kan du først og fremst si litt om hvordan denne avtalen kom i stand? Hvordan finner et stort internasjonalt firma og en håndballklubb på Sørlandet hverandre?

Vi har vært interessert i og inngå et samarbeid her i Norge i lang tid, og vi har kikket på både enkeltutøvere og lag. hvor vi syntes at Vipers har skilt seg ganske ut på grunn av profilen. Den er litt råere, tøffere, og har ekstremt høye ambisjoner. Det er noe som ssammenfaller med det vi står for. Vi tok kontakt fordi vi synes det er en utrolig kul profil som laget har, med vinnerinnstinktet med.

Vi har vært interessert i og inngå et samarbeid her i Norge i lang tid, og vi har kikket på både enkeltutøvere og lag. I våre øyne har Vipers skilt seg ganske ut på grunn av profilen. Den er litt råere, tøffere, og det er en klubb med ekstremt høye ambisjoner. Det er noe som sammenfaller med det vi står for. Vi tok kontakt med klubben fordi vi synes de har en utrolig kul profil, og et enormt vinnerinnstinkt.

På tross av koronasituasjonen har dere valgt å inngå et samarbeid med Vipers. Hva er det som gjør at dette er riktig tidspunkt å inngå en avtale på?

Vi er litt gærne. Håndballen går fortsatt, selv om det er litt kinkig akkurat nå. Jeg tror det var rett tidspunkt fordi vi ønsker å partne opp med noen her i Norge. Vipers er veldig i vinden, gjør det kjempebra, og det er utrolig kult å være med på den reisen. Om vi kan hjelpe Vipers på veien mot å vinne Champions League gjør det alt verdt det.

Monster er et varemerke veldig mange har et forhold til, men det er kanskje ikke like mange som har inngående kunnskap om hva dere gjør utover produksjonen. Kanskje du kan fortelle litt om det?

Som selskap er Monster Energy kjent for å sponse atleter, profiler og lag. Det er første gang vi inngår et samarbeid med HydroSport-brandet i Norge. For HydroSport har det vært veldig avgjørende at det er en vinnerkultur der. Våre verdier faller veldig sammen med de verdiene som Vipers står for, og det vi har merket er at begge er ganske modige i hvordan vi snakker og handler. Derfor har dette vært en bra match. I Europa og USA, hvor det sitter en del i Monster og jobber, så har ikke de samme forhold til håndball som vi har her i Norge. Da må vi her tenke hva som er riktig å gjøre nasjonalt, og da var det veldig passende å gå inn i håndball, og spesielt Vipers som vi har kjenner oss igjen i.

Christer i markedsavdelingen, og klubben generelt, er veldig stolt over B2B-nettverket som har blitt bygd opp. Hvordan tror du dere kan bidra inn mot noe sånt?

Vi kan i hvert fall bidra med masse energi. Jeg har allerede lagt merke til at folk er flinke til å tilby sine tjenester, spør om hjelp, og å spørre etter tjenester andre kan tilby. Til tross for at vi er litt annerledes håper jeg at vi kan finne en måte å være en del av det på. Det er kun fantasien som setter grenser for hva som er mulig. Vi ser alltid på måter vi kan få enda tettere tilknytning til Norge, og et slikt nettverk er definitivt noe vi kan bruke i den sammenhengen.