I dag lanserte Vipers og Shades of Norway et samarbeid, og vi i Vipers.no var så heldige at vi fikk en prat med mannen bak Shades of Norway, Henrik Lauritzsen.

Henrik! Kan du ikke først og fremst fortelle oss litt om Shades of Norway?

Shades of Norway er et brillemerke som ønsker å fremme Norge og norsk natur gjennom briller. Det ble etablert i 2010, og har siden det jobbet med forskjellige partnere for å gjøre nettopp dette. Shades of Norway ligger helt i front når det gjelder materialbruk, miljø, linse-valg og teknologi innenfor brillebransjen. Shades of Norway støtter opp under Norsk idrett og bruker kontinuerlig tilbakemeldingene vi får fra idrettsutøvere og brillebrukere til å gjøre våre briller enda bedre.

Shades of Norway har også klassiske modeller som kan brukes når man ikke bedriver idrett, samt optiske rammer og barnebriller.

Marketa Jerabkova og Jana Knedlikova med Vipersbrillen

 Hvorfor valgte dere å inngå et samarbeid med Vipers?

Shades of Norway valgte å inngå et samarbeid med Vipers, da vi så potensiale i dette fantastiske laget, som nå er verdens beste håndballag på kvinnesiden. Kristiansand er også den byen i Norge hvor kvinnelaget i idrett faktisk overgår herrelaget, samtidig som byen er synonymt med sommer og sol. Vipers som lag gir også veldig mye tilbake til lokalmiljøet og Norsk håndball gjennom Vipersakademiet, og gjennom den inspirasjonen dette laget er for de mange yngre spillerne i Norge.

Hvordan kan samarbeidet i stand?

Samarbeidet kom i stand gjennom en annen sponsor i Vipers nettverket som introduserte Shades of Norway sitt eierselskap for Vipers. Shades of Norway inviterte så Vipers-spillerne til Oslo for å se på brillene og prøve på forskjellige modeller, samt gi sin input på hvordan de ønsket at en Vipersbrille skulle se ut.

Lansering av Vipers-brillene: https://vipers.no/2021/09/10/vi-lanserer-solbriller-i-samarbeid-med-shades-of-norway/